torsdag den 24. november 2016

Pix's Julekugle kort

Jeg er på det seneste super forelsket i Pix stemplerne fra Mama Elephant, og derfor måtte jeg jo ha' Pix's Happy Holiday stemplerne også som jeg fandt i den fysiske butik. 
Med dem (og nogle af mine overskydende motiver fra mine andre Pix til og fra kort) har jeg lavet julekugle til og fra kort.



Jeg startede med at stemple mine motiver på Neenah karton med Memento Toffee Crunch, som først blev stemplet af på et andet stykke papir. 
Dette betyder at jeg kan farvelægge mine motiver uden den tydelige sorte kant. 
Til at farvelægge dem har jeg brugt følgende copic farve kombinationer: 

  • Gul: Y11 + Y15
  • Grøn: YG63 + YG67 (+YG06 til træerne)
  • Pels: E41 + E43
  • Brun: E33 + E35
  • Rød: R35 + R46
  • "Hvid": C0 + C1 + 0
  • Banner: W0 + W2

Endelig har jeg skåret mine motiver ud med de dies der passer til stempelsættet og tegnet øjenene op med min Copic Multiliner.


Til selve kortene har jeg skåret to cirkler per styk på ca. 2 3/4" ud af hvidt karton med en die, en forside og en bagside.

På forsiderne har jeg brugt 2 forskellige måder at lave "gulvet/jorden" på.
Den første med sne bunkerne er lavet ved at tage en anden cirkel die på ca. 3 7/8" og skære bunden af  cirklen ud. Husk at du skal bruge begge dele af den lille cirkel. 


Til den med lige gulv har jeg først skåret bunden af min cirkel af ved hjælp af min trimmer. Derefter har jeg brugt min stitched die fra Fine Trimmings sætte og skåret mine sy-linjer ind i den lige kant.


Til at komme farve på min forside har jeg brugt Distress ink i forskellige farver med mit distress blending tool: 
  • Lige gulv: Black Soot
  • Lilla væg: Wilted Violet
  • Mint væg: Cracked Pistachio
  • Blå himmel: Faded Jeans
  • Sne: Broken China
På den blå himmel har jeg derefter heat embosset de snefnug der også følger med i Pix's Happy Holidays sættet med hvidt embossing pulver. 



Til guld toppen på julekuglen har jeg brugt guld karton og en lille hat die fra Lunar Animals Die sættet. For at sætte den fast midt på min forside har jeg først limet en karton strimmel fast på bagsiden af forsiden, som jeg derefter kunne sætte min "hat" fast på. 
Hvis du vil ha' snor i skal du huske at lime den fast under guld hatten først.

For at sætte forsiden fast på bagsiden har jeg først sat mit stykke jord/gulv fast, og derefter linet resten af forsiden op med den, og endelig afsluttet med guld hatten på bagsiden også.


Til at sætte træerne fast har jeg brugt almindelig tape, mens jeg til figurerne har brugt foam dots.

Det var alt jeg havde for denne gang

Ha' en god dag

~ Mette Witus


Ingen kommentarer:

Send en kommentar