mandag den 7. november 2016

Pix's Christmas Tags

Idag har jeg leget med Pix's Favorites stemplerne fra Mama Elephant og brugt dem til at lave disse fine til og fra kort.


Først har jeg brugt en tag die og almindeligt hvidt karton til at skære 2 styks ud til hver tag, en forside og en bagside.

På bagsiden har jeg stemplet til og fra vha. et til/fra stempel.

Til forsiden har jeg brugt distress ink til a farve baggrunden vha. mit distress blending tool, for derefter at splatte lidt med Heidi Swapp Color Shine Gold.


Til den røde baggrund har jeg brugt Barn Door og Fired Brick, til den grønne Cracked Pistachio og Evergreen Bough, til den gule Scattered Straw og Fossilized Amber, og endelig til den blå Broken China og Faded Jeans.

For at få de små splats med Heidi Swapp Color Shine har jeg skruet spray tuden af og taget den ud af flasken. Jeg sørgede for at der ikke var for store dråber farve på den lille slange og kunne derefter holde den over mine tags. Når jeg så bankede let på den kom der små splats fra slangen af og ned på tagget.


Til Pix (kaninen) har stemplet med Memento toffee crunch, først på et stykke almindeligt papir for at få lidt af sværten af, og derefter på Neenah karton så jeg kan farvelægge dem med copics uden man kan se stempel linjerne så tydeligt.

For at gøre nogle af billederne, dem med gul og rød baggrund, mere julede har jeg brugt masking tape til at ændre på motivet.


For den med den røde baggrund har jeg først stemplet en gaveæske fra Mama Elephant Reindeer games sættet på min masking tape, og derefter på Neenah karton. Jeg kunne så klippe min gaveæske ud af masking tapen og sætte det ovenpå den stemplede æske. Jeg kunne så stemple Pix ovenpå og dermed ikke få den lille plante med hun sidder med normalt.


Til den med den gule baggrund har jeg sat et stykke masking tape direkte på mit Neenah karton, og dermed kunne stemple hende så hendes lille sommerfugl ikke kom med. Jeg har derefter stemplet en lille julekugle i hendes hånd fra Reindeer Games sættet.

Til at farve med har jeg brugt følgende copic farver:

Endelig har jeg tegnet øjnene og næsen op med en sort glaze pen inden jeg enten klippede dem ud eller brugte de tilhørende dies.


Inden jeg satte dem på mine tags med Foam puder stemplede jeg små tekster fra Mini Messages stempel sættet.


Det var alt jeg havde for denne gang

Ha' en god dag

~ Mette Witus



2 kommentarer: