torsdag den 3. november 2016

Copic blomster med heat embossing

Synes altid de kort man ser med vandfarve og embosset kant er så super flotte, men desværre kan det være lidt besværligt at efterligne med Copics, da copics ikke helt er venner med heat embossede linjer.


På mit kort har jeg derfor brugt min MISTI til at stemple mine Organic Blooms fra Mama Elephant med Memento Toffee Crunch ink, renset stemplet og ladet det sidde i MISTIen mens jeg farvelagde mit billede.

Til at farve blomsterne har jeg brugt copics Y11 og Y15, mens jeg til bladene har brugt YG63, YG67 og YG06.


Efter jeg var sikker på mine farver var helt tøre tog jeg min farmor (aka anti-static tool), og kørte over hele mit billede. Derefter kunne jeg komme mit billede tilbage i MISTIen og stemple med Versamark ink og heat embosse det med Wow GoldRich embossing powder.

For at lave mit guld splatter har jeg brugt min Archival Brilliance Galaxy Goldink, presset den mod min akryl klods og tilføjet en smule vand – Det er så muligt at tage en pensel og køre ud over kanten på klodsen, så der sprøjeter en smule ink på kortet.


Den lilla kant på kortet er fra et stykke karton fra Oktober kittet, som jeg har sat direkte på min kortbase. Da mit splatter var tørt kunne jeg så klippe en del af mit billede ud og sætte på mit kort sammen med en lille strimmel guld karton.


For at afslutte kortet har jeg brugt bogstaverne fra Oktober kittet, samt stemplet YOU med Bella Letters fra Mama Elephant.

Det var alt jeg havde for denne gang

Ha' en god dag

~ Mette Witus
GemGem

1 kommentar:

  1. Det ser bare godt ud Mette. Bliver altså mere og mere hooked på de der Copic farver.

    SvarSlet