torsdag den 29. september 2016

20 kort med et stykke 12x12" papir



I denne uge har jeg prøvet mig frem med at lave et One Sheet Wonder, som mere eller mindre går ud på at få mest muligt ud af et stykke 12x12 inch papir. Mange af dem man kan finde rundt om på nettet er lavet til at skulle bruges til de amerikanske A2 kort i stedet for A6 kort som vi bruger her hjemme.

Med det jeg har lavet, kan man få 20 kort ud af et stykke 12x12 mønster papir og forskellige ensfarvede papirer der passer til.





Jeg har brugt mønsterpapiret Floral fra Hall Pass, sort karton fra American Crafts og almindeligt hvidt karton, men du kan bruge lige det du vil.

Mit mønster papir har jeg skåret som vist på tegningen her:


Jeg finder det lettest at starte med at skære de vertikale strimler der skal være 3 cm brede og derefter dem der skal være 10,75 cm.
Når man skærer de skrå stykker skal man være opmærksom på hvilken side af papiret man har oppe, da siden der vinkles til vil være forskellig afhængigt af hvilken side man har oppe når man skærer – Så hvis du vil bruge begge siderne som jeg har, skal du vende det ene stykke før du skærer de skrå stykker.

Når du har skåret dit papir burde du sidde tilbage med 4 forskellige typer af papir stykker, der kan bruges til at lave kort med. Alle stykkerne er en smule for store, så de skal klippes til når de er sat fast på kortet. Dette er for at undgå stykket ender med at være for lille til et A6 kort.

Jeg har lavet 20 forskellige kort, men man kan også lave de forskellige stykker til ens kort.
De er rigtig gode basis kort og kan dekoreres lige som man ønsker det – For at passe sammen med det sort/hvide tema fra papiret, har jeg holdt mine kort meget simple med tekst stempler og dies.

Nogle af kortene har jeg skåret ekstra hvide dele til og sat op med 3d tape.

Kort A:
Kort A 1

Kort A 2

Kort A 3

Kort A 4


Kort B:


Kort B 1

Kort B 2

Kort B 3

Kort 



Kort C:

Kort C 1

Kort C 2

Kort C 3

Kort C 4

Kort C 5

Kort C 6










Kort D:


Kort D 1
Kort D 2


Kort D 4
Kort D 3

Kort D 5
Kort D 6






















































Endeligt har jeg dekoreret konvolutterne til kortene med sort/hvid washi tape også Hall Pass.




Det var alt jeg havde for denne gang, og så vil jeg ellers se frem til at kunne komme med mange flere ideer i fremtiden som en del af design teamet. 

Håber vi ses på Convention i weekenden! 

Ha' en god dag

~ Mette Witus


Materialer:

·      Karton:

·      Stempler:

o   Mama Elephant - Water Blooms Stamps

·      Dies:


Værktøj:

·      Lim & Tape:

·      Sværte:

·      Maskiner:

o   Big shot

·      Andet




Ingen kommentarer:

Send en kommentar