mandag den 18. juli 2016

Kortet der blev liftet

Anja bloggede i tirsdags med et kort, hvor hun havde ladet sig inspirerer af et kort, jeg har lavet.

Kortet skulle bruges til en fødselsdag, og jeg var lidt sent ude, så det skulle laves forholdvis hurtigt. Derfor valgte jeg en simpel teknik, som giver meget effekt.


Jeg har brugt et stempel fra Mama Elephant - Make a Wish.
På hvidt karton har jeg først stemplet med versafine, derefter rykkede jeg stemplet en tand og stemplede med versamark.
Jeg embossede derefter med en klar embossingpulver.

Jeg brugte min MISTI til at stemple med. Det sikrede, jeg stemplede præcis, hvor jeg ønskede, og jeg stemplede med den sorte sværte 2-3 gange for at gøre det så skarpt og mørkt som muligt.


På baggrunden brugte jeg Distress Ink, som jeg først med en let hånd sværtede over hele baggrunden med en blending tool. Derefter tog jeg en stencil fra Tim Holtz, og brugte det samme sværte gennem stencilen. Her brugte jeg en lidt hårdere hånd, og derfor fremstår sværten mørkere selvom, det er den samme sværte.
Jeg valgte en stencil med tal, som ville passe godt til fødselsdagstemaet.

De steder, hvor jeg har embosset, afviser sværten. Jeg tog en køkkenrulle, og kørte hen over for at være sikker på, det stod knivskarpt.

Til sidst satte jeg kartonet på en kortbase med 3d tape. 



Det var alt for denne gang ;)

- Mette





Ingen kommentarer:

Send en kommentar