torsdag den 21. juli 2016

Bonderoser og sommer hilsner


Så er jeg tilbage med endnu et kort – Denne gang inspireret af min mors have, og mine favorit blomster i den, bonderoser. Siden jeg ikke kommer forbi og besøger så ofte som jeg gerne vil, tænkte jeg det kunne være hyggeligt at sende hende et kort med posten i stedet.




Til dette kort har jeg brugt Organic Blooms stemplet fra Mama Elephant og farvelagt det med Copics. Jeg startede med at farvelægge blomsterne i små sektioner af gangen så det var lettere at blende farverne.

Den første farve, som blev brugt over hele blomsterbladet var RV13, derefter brugte jeg RV06 til at skyggelægge med. Da jeg gerne ville have mine skygger lidt mørkere mod midten af blomsten brugte jeg tip to tip metoden med RV06 og RV69. Dette gjorde jeg ved at samle lidt farve op fra den brede ende af min RV69 med min RV06, for derefter at farvelægge med den kombinerede farve til det igen var nødvendigt med mere RV69.

De store grønne blade er farvelagt først med YG63 over hele bladet, efterfulgt af YG67 som skygge. For at gøre farven klarer har jeg farvet over hele bladet med YG03, hvilket giver det hele lidt mere liv.
De små blade er farvet med YG03 over hele bladet og skyggerne er YG63.



For at gøre det hele lidt mere interessant kom jeg glitter henover blomsterne med en Spectrum Noir Sparkle pen – Desværre er det svært at fotografere ordenligt, men det ser super godt ud når man står med det i hånden.
Da der desværre ikke findes en die til blomsterne, er de forsigtigt klippet ud i hånden.




Kortet blomsterne er sat på er almindelig A6 størrelse med to forskellige lag. Det storte lag er almindeligt sort karton skåret til så der er en 3mm kant hele vejen rundt. Det samme er gjort med det øverste hvide lag, som efterfølgende er embosset med en embossing folder fra Next Level Geometric sættet.




For at færdiggøre kortet har jeg brugt Mama Elephants Hello Script die til at lave hilsenen. Da teksten ikke fremstod helt tydeligt kun i sort, har jeg skåret en i både sort og hvid.
Jeg har derefter lagt den sorte over den hvide, men en smule til siden, så der kom en hvid skygge på teksten. For at gøre det lettere at lime teksten sammen og tilføje dem efter de er udskåret har jeg brugt 3L adhesive sheets bag på kartonnet inden jeg kørte det igennem min Big Shot.

Ha' en rigtig god dag
~ Mette Witus



Ingen kommentarer:

Send en kommentar