tirsdag den 28. juni 2016

Barnets bog

Sidste tirsdag var jeg inde på, hvordan jeg laver barnets bog i "PL-style". Siden hen, har det været et par spørgsmål på de sociale medier, lige netop om dette emne. Så jeg vælger igen at tage fat på "Barnets bog".

Jeg laver ikke traditionel PL, altså sådan uge for uge, eller måned for måned. Nej, jeg har valgt at kalde mit album for et "Stort og småt album". Der kommer alle de billeder med, som jeg lige føler for skal være der. Det kan være nogle der ikke siger så meget, og andre hvor der er tonsvis af historie til. Så til nogle måneder er der mange sider, og andre måneder måske nærmest ingen. 

Jeg elsker at gøre det på denne måde, da jeg synes PL-stilen netop indbyder til, at man også får historien med. Jeg får normal vis fremkaldt en hel stak billeder, og så får jeg dem fordelt i lommerne. Så er det hele nemlig meget nemmere at gå til.


Når billederne sidder klar i lommerne, så går det ofte tjept med at få det lavet. Og så er det også en dejlig nem ting at kunne tage med. For hvis blot jeg har min tote med mine skriveradskaber, min skæremaskine og et månedskit eller to, så er jeg klar til at gå i gang. Skulle de ske at jeg mangler lidt pynt eller andet, så gør jeg det blot færdig når jeg kommer hjem.






Hvordan laver du mon barnets bog?

God aften
*Signe*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar