torsdag den 5. maj 2016

Distress Ink + Spritzer baggrund

I dag vil jeg fremhæve en baggrundsteknik som jeg er blevet helt vild med at bruge. Du skal bruge lidt forskellige sværte fra Ranger i Distress Ink serien fra Tim Holtz. På mit kort har jeg brugt tre farver: Spun Sugar, Worn Lipstick og Picked Raspberry. Du blender farverne godt ind i hinanden, på akvarelpapir. Jeg har brugt den den glatte side fra Tim Holtz Watercolor paper.


Så sprøjter du lidt vand på, med Distress Ink Spritzer. Husk at den har to forskellige indstillinger. Jeg bruger den hvor du får lidt større dråber. Lad vandet sidde i 20-30 sekunder, og fjern så den aktiverede farve, med et stykke køkkenrulle. Det giver de lidt lysere pletter på papiret.


På kortet har jeg brugt elephanten og kaninen fra "Ella and friends" fra Mama Elephant. Jeg har farvelagt med Copic, og farverne W-0, W-1, W-3, W-5 og W-7 er perfekte til at farveligge dyr med, og rigtig gode farver at starte med. Jeg har valgt de tre lyseste farver til kaninen, og ladet W-3 være den lyseste på elefaneten, sammen med W-5 og W-7. Jeg har brugt lidt R00 til kinder, og under elefantens fod (sammen med W-3)


Akvarelpapiret har jeg skåret ud med dien "All prettied Up" og 
skabt en forhøjning ved at bruge 3D tape. Sættet er fra Mama Elephant.


Til sidst har jeg pyntet med lidt palietter, lidt sølvstråd, 
og lidt små hvide prikker, der er tegnet med en hvid gel-pen.


De to små tags er også fra Mama Elephant, og er nok forårets bedste køb! 
Den søde tekst er fra et matchende stempelsæt, med små tekster til HELE året! 
Jeg har sat de to små tags lidt forskudt, for at skabe lidt dybte. 

Kan i have en rigtig god dag - og nyd det skønne vejr!
Mvh Sabina



Ingen kommentarer:

Send en kommentar