mandag den 18. april 2016

Nyt ugefokus: Brug af washitape

Mange af jer kender det sikkert. Man har invisteret i en masse washitape, men får det ikke brugt lige så meget som tidligere. Sådan er det i hvert fald hos mig og hos flere andre fra designteamet.
Derfor vil vi i denne uge have fokus på brug af washitape.

Jeg vil i dag vise jer et layout, hvor jeg har brugt washitape som en baggrundseffekt. Washitape behøves ikke blot bruges som en tape, men kan også bruge til mange andre fede effekter.
Layoutet er primært lavet med januarkittet fra kitklubben.



På baggrunden lavede jeg først et hjerte med forskellige washitapes på et hvidt stykke karton. Tapen sidder i flere lag, da det er med til at give effekt og dimension. 
Derefter dækkede jeg det hele med hvid gesso.
Det er en del tydeligere i virkeligheden end det, man kan se på billederne.



Jeg har på baggrunden lavet "plastik på papir" vandfarve effekten med forskellige mists og Distress Inks. Derudover har jeg også brugt Texture Paste gennem en stencil fra Prima, som var med i et månedskit.


Jeg har forsøgt at skabe en balance mellem de rå mixed media materialer og brugen af fejr i lagene.
Titlen er lavet med sølvfarvede Thickers, der hedder Sparkling.





Det var alt for denne gang.

Vis meget gerne, hvad I får lavet med jeres washitape ;)

- Mette







Ingen kommentarer:

Send en kommentar