mandag den 8. februar 2016

Hjerter til æresporte (+ et lille tip til Silhouetten)

De sidste par måneder er jeg flere gange blevet spurgt, om jeg ikke ville lave nogle enkle hjerter til æresporte.
Fælles for de 3 hjerter, jeg viser i dag, er, at alle er lavet med Silhouetten.


Til det første hjerte har jeg selv lavet filen med de 2 hjerter, som sidder ovenpå hinanden. Ellers er teksten weldet sammen, så hvert ord bliver skåret sammenhængende.


Jeg vil lige dele et lille tip med jer. Når jeg vil sikre, at det jeg har skåret bliver sat lige på, så udskriver jeg altid en ekstra i et stykke hvidt karton, hvis ikke allerede teksten er udskrevet i hvid. Her har jeg så sat det hvide hjerte (den negative del, som ellers bare skal smides ud) præcist over det kobberfarvede med lidt washitape. Det sikrer, at mine ord kommer til at stå præcist og lige, da jeg på forhånd havde sørget for at centrere og opstille det, som jeg ønskede det, i Silhouette Studio. 


Dette hjerte er et større træhjerte. Her har jeg skåret tekst, blomster osv. i hvid vinyl, som sagtens kunne holde til at hænge udenfor på hjertet i nogle dage. 


Det sidste hjerte er meget simpel. Her ønskede man et meget simpelt udtryk. Både dette og det kobberfarvede hjerte er lavet i karton, men er derefter blevet lamineret. Det har sagtens kunne holde sig pænt udenfor i de dage, æresportene stod.


Det var alt for denne gang ;)

- Mette





Ingen kommentarer:

Send en kommentar