tirsdag den 10. november 2015

En lille kuffert.

Denne gang har jeg lavet en lille kuffert, som penalhus.






Når jeg laver æsker, så går jeg enten ud fra noget, som jeg vil have opbevaret, eller en ide til en æske. Hvis det som her er et slags penalhus, måler jeg længden af mine tusser, så jeg ved der er plads til dem. Herefter går jeg i gang med at skære chipboard til i den rigtige længde og bredde. Og limer det hele sammen med bogbinderlim. Jeg ligger altid nogle millimeter til så der er plads til at æsken kan blive foret med papir. Det er dog vigtigst hvis det er noget der skal passe ind i hinanden.
Når man arbejder med chipboard, synes jeg, det er vigtigt lige at måle hvor tykt det er, så det kan indregnes i målene, så der ikke bliver steder hvor det ikke kan nå sammen.
Jeg dækker alle sammenføjninger med strimler af papir, både for at gøre æsken stærkere, men også for at få et mere prof look.

På denne kuffert har jeg brugt det nye Wax til at få det der metalliske look.
Jeg har brugt en embossing folder på sort papir og derefter smurt wax over.
Jeg synes det får et helt fantastisk luksus udtryk.

Håber at du er blevet inspireret.
Kufferten kan ses på SAM.

Kreative hilsner Sanne.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar