tirsdag den 19. maj 2015

Maskuline kort

Godmorgen :)

I denne uge har designteamet fokus på maskuline kort. Her er mine bud:


Jeg har stemplet med versamark og et cover-a-card stempel. Jeg strøg med hvid embossingpulver og varmede det op til smeltepunktet (for embossingen, ikke papiret).
Derefter tog jeg sort, grå og lilla gesso og smurte lidt ud på mit craftsheet. Mistede med lidt vand. Jeg kørte mit kort (med forsiden nedad) rundt i farven og samlede farven op. Jeg tørrede kortet lidt med min varmepistol inden jeg kørte kanten af kortet i den resterende farve på sheet'et, for at få den afsluttende kant på kortet.


Derefter udstandsede jeg to slips i 3D foam sheet som jeg satte ovenpå hinanden, for mere tykkelse. Det øverste slips fik en omgang sort fun flock (crushed velvet) og fik en mere ægte slips look.
Og så var mit kort færdigt :)


Jeg fik også lavet et maskulint shakerkort:



På forsiden af kortet limede jeg fem 'gears', fra Memory Box, på.
Strøg lidt blå, sorte og grå sequins ind over, inden jeg satte min rude fast med 3D puder. 
Jeg afsluttede kanten med washi (masking) tape som jeg så også brugte da jeg skulle udstandse 'hello'. Og vupti, endnu et kort stod færdigt :)

Det var alt for denne gang.
Jeg håber du er blevet inspireret.
- Louise

P.S. Inden jeg gik i gang med kortede, der fejede jeg begge kort og plastik-ruden med mit EK Succes Powder Tool (også kendt som Farmor:)) som fjerner den statiske elektricitet som kan drille. Det bedste køb jeg længe har gjort!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar