søndag den 19. oktober 2014

Lav din egen baggrund med Distress Spray Stain

Jeg er jo en stor fan af Tim Holtz STAIN produkter, 
så da jeg så Picturing the World havde fået alle farverne i de nye Distress Spray Stain,
købte jeg dem straks... (alle sammen... ups)


Og er der noget bedre end at lege med nyt "legetøj" og lave forsøg...?
NEJ det er der ikke...:-) Og her skal du se et forsøg jeg har lavet,
med nogle af de nye Distress Spray Stains.


Først fandt jeg det billede jeg gerne ville bruge til mit layout.
Besluttede så hurtigt at mit billede skulle ha' en guld-glimmer-karton baggrund. 

Placere min masker på det sorte karton.
Finder også ud af hvor mit billede skal være, og ligger min guld-baggrund der. 


Så skal vi igang med at lege...!


1. tarnished brass, som jeg giver en god omgang, 
for at ligge bunden.


Fjerner nu min guld-glimmer-karton baggrund.
For at kanten rundt om billede ikke bliver for markeret.


2. broken china - for at give den en anden farve. 
Har valgt mine farver ud fra mit billede. 


3. iced spruce, som er den sidste farve (næsten)


Så fjerner jeg alle maskerne/stencils - og drysser lidt Diamond Dust, samt fin hvid Martha Stewart glimmer på min baggrund. Noget af Spray Stain er stadig våd, og ta' fat i glimmeret.


4. picket fence - er den sidste Spray Stain farver jeg bruger.
Bl.a. for at få glimmeret til at sidde fast, men også for at give det lidt mere mønster.
Den hvide farve, passer også til det hvide vandskum på mit billede.


Den får lige en gang fixativ til sidst, for at holde helt på glimmeret.

SÅ er min baggrund færdig - og den får nu lov at ligge og tørre,
inden jeg sætter billede, pynt og tekst på. 


GOD FORNØJELSE, 
hvis du skulle ha' lyst til at prøve at lave en sådan baggrund.



Her kan du se det færdige resultat af hele layoutet.


overlay "go on an adventure"
Pink Paislee - stickers - sentiment series
Palietter








Ha' en super dejlig og kreativ søndag,
Annette

2 kommentarer:

  1. Meget smukt resultat du fik ud af det:-)

    Vi elsker også at lege med nyt kreativt.

    God søndag fra Maria og Tina
    www.mariahoffbeck.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Super flot layout. Det skal prøves.

    SvarSlet