fredag den 10. oktober 2014

Hjemmelavede stempler.. og lidt project life.


Hej alle sammen.

Jeg har fået fingre i Silhouettes stempel kit og vil gerne dele ud af mine erfaringer med kittet.

Først det praktiske: Kittet indeholder en instruktionsvideo - som varer 2½ minut, tre ark gummi, en skæreplade i den rette størrelse, 3 akrylklodser i forskellige størrelser, en sværte som er den bedste at bruge til disse stempler, en inspirationsbog samt et værdikort til eksklusive stempelmotiver.

I instruktionsvideoen er diverse opsætninger (kniv, hastighed, måtte osv.) vist. Alle kan være med.
Jeg må dog indrømme at jeg kun havde hørt dårligt om stemplet kittet, men en snak med mine med-designer gav mig mod på at prøve sættet og gøre alt få det til at fungere. 
Og det gør det!! :)
Jeg havde jo slet ikke noget at bekymre mig om. Det er virkelig nemt og jeg fik lavet mange lækre stempler :) Jeg anbefaler dog at man ser instruktionsvideoen først!



Bertha arbejder på højtryk :)
Jeg havde først valgt 1 design som jeg vil teste med. Da Bertha havde klaret opgaven til UG, fyldte jeg resten af 'skærmen' med diverse mønstre der skulle skæres til stempler. 
Jeg har på INTET tidspunkt 'UNLOADED' min skæremåtte,
Derefter FJERNEDE JEG DET FØRSTE MØNSTER, fra skærmen, således at det ikke blev skåret igen, oven i sig selv.

Da Bertha var færdig skulle jeg teste sværter:


Resultatet blev:



Jeg var forberedt på at gummimaterialet ikke fungerer super godt sammen med diverse stempelsværter. Men det gode ved clear-stamps er at de er næsten gennemsigtige og man derfor har mulighed for at lave et dobbelt- eller tripletryk. 
Jeg har brugt nogle af stemplerne på mit Project Life og dér stemplede jeg kun en gang og fik et mere nedtonet aftryk istedet for det meget hårde helt sorte aftryk.

Jeg blev virkelig imponeret over kittet og er helt ekstatisk over at jeg kan lave mine egne stempler, i størrelser der passer mig og mine projekter.
Jeg anbefaler varmt kittet - det er for fedt! :)

Nedenunder kan du se en uges Project Life som jeg har lavet med oktober kittet og hvor jeg har brugt nogle af de hjemmelavet stempler.

Jeg har stemplet på de to øverste, de to nederste og det først lille til venstre.





Siden er, som sagt, lavet med oktober kittet. 
Derudover har jeg syet og brugt sytråd. 
Al journaling er foregået med denne lækre pen :)

Jeg håber I har nydt turen, samlet inspiraton og måske endda fået mod på at prøve stempelkittet. 
Jeg står gerne klar med en hjælpende hånd, så spørg endelig :)

Ha' en rigtig dejlig weekend.
- Louise






Ingen kommentarer:

Send en kommentar