tirsdag den 5. august 2014

Hjemmelavede Enamel Dots...

Engang imellem kan man have stort held med at lave sit eget scrapstash.

Jeg fik en "udfordring" hvor jeg skulle lave mine egne enamel dots.

Anja har de fine plastikperler i butikken, og der er sørme til mange enamel dots i en enkelt pose.


Måde at gøre det er...



Sæt perlerne på en bageplade, hullet i perlerne skal vende opad. Sørg for at de ikke står helt tæt, for så smelter de bare sammen.





De sættes i ovnen 10 min ved 200 grader. Jeg holdt lige øje med dem undervejs, så jeg var sikker på at de ikke fik for meget eller for lidt.


Da de var fine tog jeg dem ud, og lod dem køle af på pladen. Sørg for at gøre det en dag hvor du har mulighed for at lufte ud, for der kan godt komme til at lugte en smule af brændt plast. Men slet ikke noget der ikke kan klares med en udluftning. Brugte også ovnen samme dag til at bage i, og lugten blev bestemt ikke hængende.


Nu har jeg masser af lækre enamel dots, der venter på det helt rigtige projekt.

God dag
Signe



2 kommentarer:

  1. Hejsa. Sikke fine kort, og ny inspiration. Er det alle plastikperler man kan bruge, eller er det et bestemt mærke? Hilsen Conny, Randers

    SvarSlet