mandag den 19. maj 2014

Glitterkort

Hej, jeg har lavet det "all over" glitterkort. 
Jeg har brugt følgende materialer:
Die-namics Mini Delicate Doilies fra MFT.
Glitter fra Martha Stewart i brun, guld og turkis.
Almindelig hvid karton. 
Dobbelt klæbende ark.
Alle materialer fås hos PTW.

Skær et stykke hvidt karton i den endelige størrelse. Monter det med et stykke af det dobbeltklæbende ark i samme størrelse. Lad endelig det øverste stykke papir blive sidende. Læg  din die med skæresiden ned mod det dobbelt klæbende ark. Inden det hele køres igennem big shotten, fjernes "tab 1". Det gøres med en lille skruetrækker og det kan nemt monteres igen bagefter. Grunden til dette er at dien ikke må skære igennem alle lag. Skulle dette ske kan man holde stykkerne sammen med lidt masking tape bag på kartonet. Når dien er kørt igennem big shotten, fjernes denne forsigtigt således at det øverste papir på den dobbeltklæbbende tape bliver sidende. Er dette et problem kan man evt. bruge vokspapir imellem dien og tapen som får alle de små dele til at slippe nemmere. Mit kort er kørt igennem big shotten flere gange med forskellige dies. 

Nu kan man så begynde at fjerne papiret fra det dobbeltklæbende ark. Vælg den farve glitter du vil starte med og fjern alle de små eller store dele som skal have den farve. Drys så med den ønskede farve glitter og gnub glitteren godt ned i klæbearket. Bank overskydende glitter af. De kan godt opføre sig temmelig elektrisk så jeg har valgt at fjerne de sidste rester med en klud. Et stykke skumvaskeklud  eller en microfiber klud virker fint. Microfiberkluden kan bare rystes godt bagefter.
Gå videre til de øvrige farver og gør på samme måde, til hele kortet er fyldt med glitter.

Herefter har jeg monteret mit glitter ark med masser af skumtape og sat det på et kort.
Hullet til teksten er selvfølgelig punchet først og teksten er sat fast på det bagved liggende kort.







God kreativ mandag, 
Susanne.



3 kommentarer:

  1. WAUW hvor er det flot og nogle lækre farver til det flitter, må jeg sige.

    SvarSlet
  2. Spændende kort med masser af glitter. Flot!

    SvarSlet