torsdag den 7. november 2013

Baggrund med Gelatos

Jeg har leget med Gelatos.
Gelatos er en vandopløselig farvestift fra Faber Castel, som er sjov at lege med og bl.a. kan give den flotte vandfarveeffekt, som man ser på mange layouts i øjeblikket.


Jeg startede med et stykke hvidt baggrundspapir oven på hvilket jeg limede en masse bogsider. Langs de kanter af bogsiderne, der var yderst, punchede jeg med en kantpunch, for at give lidt liv.

Oven på bogsiderne kom jeg et tyndt lag gesso, uden at jeg over det hele malede hele vejen ud til kanten. Ideen med gessoen er, at Gelato'erne efter min mening arbejder meget nemmere oven på gessoen, der forhindrer farverne i at sive ned i papiret inden, man får dem helt opløst og arbejdet rundt.

Da gessoen var tør tegnede lidt rundt omkring med en pink og en lyselilla Gelato. Så tog jeg en mini-mister og sprøjtede vand på baggrunden. Med mine fingre (du kan selvfølgelig også bruge en pensel), arbejdede jeg farverne rundt indtil jeg var tilfreds.


Da baggrunden var tør stemplede jeg med et gridstempel, og efterfølgende påførte jeg et tyndt lag modelling paste gennem en maske fra the Crafters Workshop.


Nu var der kun tilbage at sætte billede, lidt masking tape, træstjerner og en titel på, og så var layoutet færdig.

Gelatos er endnu kun at finde i den fysiske butik, men du kan sagtens skrive til Anja, hvis du er blevet interesseret i dem, men ikke lige bor i nærheden af Odense. Jeg håber du har fået lyst til at lege med Gelatos, og jeg vil nogle af de kommende torsdage vise flere måder du kan bruge dem på.

1 kommentar: