lørdag den 14. september 2013

Kort med mist, masks, stempler og Inka gold

I lørdags til Scrap N Dream lavede Anja og jeg make & take og det skal i blog-læser da ikke snydes for. Vi legede med Color Shine fra Heidi Swapp og Mister Huey`s fra Studio Calico, masks, stempler og Inka Gold.

Vi havde et stykke hvidt karton ,som baggrund. Herpå lagde vi vores maske, som dernæst blev sprøjtet med forskellige farver mist.  Vi løftet forsigtigt vores masker af igen og i stedet for at tørre vores masker rene, lagede vi den sprøjtet side ned på endnu et stykke karton og trykkede godt. Herved fik vi endnu en baggrund, som vi kunne arbejde videre med.
Dernæst stemplede vi med forskellige stempler( her er brugt stempler fra Impression Obsession), tegnede med en sort pen rundt i kanten for at indramme kunstværket. Som prikken over i`et brugte vi til sidst lidt Inka Gold rundt omkring, for at fremhæve enkelte detaljer. Baggrundene blev limet på en kortbase.

Reslutater kom til at se sådan ud. Kortet til højre er "negativt" fra masken
En anderledes og meget nem måde at lave kort på med et "kunstnerisk" udtryk, som efter min mening passer perfekt til teenager.

Forsat god weekend.


4 kommentarer:

  1. Og du mestrer det UDEN det bliver mørkt og trist at se på. De er SÅ flotte.

    SvarSlet
  2. Meget flotte - selvom det ikke lige er noget jeg begiver mig ind i.

    SvarSlet
  3. De er da superlækre! Jeg er da specielt vild med de nederste!

    SvarSlet